loading...
شهر من شهر کهن
امیر حسین فروتن بازدید : 43 چهارشنبه 01 خرداد 1392 نظرات (1)

 

 

 

 

1

صبح شفت : جناب آقای فروتن ، جز فعالیت در مباحث فرهنگی ، در مسائل علمی هم فعالیتی داشته اید یا نه؟

در ارتباط با مسائل  شهری همواره علاقه مند بودم در زمینه ی زیبا سازی شهر  فعالیت کنم . قبلا در نشریات هم چیزهایی نوشتیم منتها نه به صورت مقالات علمی پژوهشی به معنای دانشگاهی . اما به هر حال مطالعاتی صورت گرفت . در حال حاضر نیز حقیر این توفیق را دارم که در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری در خدمت اساتید محترممان ، مدیر گروه جغرافیا هستم. در رشته ی جغرافیا سعی کردیم اساس برنامه ریزی را مبتنی بر انتخاب اساتید شایسته و زبده بگذاریم . خوشبختانه تیم توانمندی را گرد هم آورده ایم و عموما به مباحث علمی مرتبط با حیطه برنامه ریزی شهری می پردازیم. انجمن ژئوپولتیک ایران سالهاست که فعالیتهای مطالعاتی خود را پیگیری می نماید در عین حال اعم فعالیت های انجمن ژئوپلتیک در تهران متمرکز بود ما در تهران فعال بوده و در سال گذشته جغرافی دانان استان گیلان فعالیت های علمی خود توانستند شعبه گیلان را افتتاح نمایند . در همین راستا از آنجایی که عزیزان به بنده عنایت داشتند به همین منظور بنده را به عنوان رئیس کمیسیون روابط عمومی انجمن ژئوپلتیک گیلان منتصب نمودند. به پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که دهه چهارم انقلاب را دهه ی پیشرفت و عدالت نامگذاری فرمودند جمعی از جغرافیدانان کشور جبهه ای با عنوان جامعه ی جغرافیدانان طرفدار پیشرفت و عدالت تشکیل دادند که حقیر نیز عضو شورای مرکزی این جبهه در گیلان می باشم.

2

صبح شفت : استاد فروتن ، انگیزه شما برای ورود در شورای کلانشهر رشت چه بوده ، اگر مایلید برای مخاطبان بفرمایید.

ما نسبت به شهر خود احساس مسئولیت می کنیم و در قبال مردم شهر خودمان حس مسئولیت داریم و الآن با توجه به وقایع اخیری که اتفاق افتاده گویی که به غیرتمان توهین شده است . شهر رشت شهر من ، شهر کهن ؛ شایسته تحول و نو شدن است.

پیشینه ی تاریخی شهر رشت مربوط به قبل از اسلام است و شهر رشت در دوره ی ساسانیان تمدن داشته است و چون خاک آن حاصلخیز بوده و منطقه ای جلگه ای بود این امکان در آن به وجود آمد که در آنجا یک جانشینی و تمدن شکل بگیرد. در زمان صفویان شهر رشت رونق بسیاری پیدا کرده است اما در مجموع با توجه به پیشینه ی شهرمان و مرکزیت آن در استان گیلان و مردم خوب و نجیبیکه در آن سکونت دارند در انسان انگیزه های عاطفی و قلبی را ایجاد می کند که خدمت کردن برای آنها خودش عشق و صفایی دارد که بزرگترین هدف است.

صبح شفت : بفرمایید مهمترین برنامه شما پس از انتخاب شدن از سوی مردم چیست؟

بنده ادعاهای کاذب و دست نیافتنی را مطرح نمی کنم و آنچه در شهر رشت به نظر می رسد با اولویت بیشتری نیاز داریم این است که یک آسفالت استاندارد نداریم . برای یک شهر خوب امکانات متعددی لازم است اما اولین مورد قطعا راه های مواصلاتی است که در اصل شاهرگ حیاتی یک شهر می باشد. برای رودخانه ی شهر رشت هم باید فکری کنیم و لایه روبی هایی اساسی انجام دهیم . باید اضافه کنم که نیاز به برنامه ریزی و جذب اعتبار در ارتباط با رودخانه های رشت داریم چون به نظر می رسد که این مسئله طی چند فاز به نتیجه برسد. سامان دهی زباله ها از مبدأ تا مقصد و به کارگیری مجدد برخی از آنها در صنایع همچنین اهمیت ویژه ای دارد که این شاءالله در یک فرصت مقتضی به طور مفصل به این قضیه خواهم پرداخت.

خیلی امور است که به یک ابتکار عمل ساده می توان به نحو مطلوبی اداره کرد . به عنوان مثال برای اوقاط فراغت همشهریان ، تأسیس فرهنگسراهایی که شامل آمفی تئاتر ، سالن ورزشی ، استخر و کلاس های آموزشی متنوع باشد پاسخگوی بسیاری از نیاز های فرهنگی شهرمان خواهد بود.

همچنین مقوله ی ترافیک رشت با ارائه راه حلی هوشمندانه قابل کنترل است . با همکاری ناوگان حمل و نقل شهری می توانیم در یک زمان هماهنگ در صبح اول وقت و باز هم در یک زمان هماهنگ در بعدازظهر به صورت رایگان به امر حمل و نقل دانش آموزان و دانشجویان عزیزمان مبادرت نماییم.

صبح شفت : آقای فروتن همانطور که مستحضرید ما همزمان با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ، انتخابات ریاست جمهوری را نیز داریم ، به عنوان حرف پایانی اگر صحبتی در این راستا دارید برایمان بفرمایید.

انتخابات فرصتی است برای اینکه نظام سیاسی کشور بتواند از همه ی ظرفیت های بالقوه چه در عرصه ی بین المللی و چه در عرصه داخلی به صورت آبرومندانه و مقتدرانه بهره مند شود و قدرت نخبگان خود را به محک آزمایش بگذارد. و این برای کشور ما لازم است چون ما معتقدیم که اسلام یک دین مترقی است و الگوی حکومتی کشور ما نیز یک دموکراسی دینی است .بنابرین مولفه های بومی کشورمان این قابلیت را دارد که تقریبا هر چهار سال به صرت متوالی انتخابات برگزار می شود و پیامد آن منتخبین مردم به امور اجرایی کشور مشغول می شوند و نیازها و خواسته های مردم را بررسی و پیگیری می کنند. نکته بسیار مهم در انتخاب یک رئیس جمهور این است که بدانیم او صرفا رئیس امور اجرایی دولت است که در این حوزه تلاش نماید تا امور مربوط به زندگی و معاش مردم انجام شود و خط و مشی کلی و مصالح اصلی حکومت به عهده ی مقام معظم رهبری است لذا شایسته است که رئیس جمهور منتخب مردم فرد متخصص در اداره امور کشور و در عین حال مومن و عامل به اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد و در تحقق عدالت و پیشرفت اهتمام نماید.

 

 

 

 

انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، انتخابات شهر رشت ، 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سعید در تاریخ 1392/03/04 و 15:25 دقیقه ارسال شده است

آقای فروتن به امید خدا تو کارتون موفق میشید من دورادور میشناسمتون میدونم آدم لایق و زحمت کشی هستید به امید موفقیتتون یا حق.شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 45
  • بازدید کلی : 4,631